با ما بهترین ها را تجربه کنید

اینماد چیست

اینماد چیست؟

اینماد چیست ؟

در مقاله اینماد چیست ؟ با ما همراه باشید تا در رابطه با  اینماد و نحوه دریافت آن توضیح دهیم.

 

اینماد چیست؟

در جواب ،سوال اینماد چیست بهتر است بگویم اینماد (E-Namad) یا نماد اعتماد الکترونیکی یک نماد است که از طرف مرکز توسعه تجارت الکترونیک به وب‌سایتی‌ها داده می‌شود که دارای ضوابط مشخص و از پیش تعیین شده‌ای باشند.

این لوگو فقط به وب‌سایت‌های فروشگاهی تعلق می‌گیرد. پس اگر وب‌سایت شما خبری، وبلاگی و… است به اینماد نیاز نخواهید داشت. اما اگر دارای فروش اینترنتی هستید یعنی در وب‌سایت خود درگاه پرداخت دارید این نماد برای شما مفید خواهدبود.

 

 

چرا باید برای وب‌ سایتمان اینماد بگیریم؟

مهمترین مزیتی که این نماد دارد، جلب اعتماد کاربر است. در واقع وب‌سایتی که دارای اینماد است متعهد است که رضایت کاربر را در خرید اینترنتی جلب نماید و به تعهدات خود عمل کند. این موضوع باعث می‌شود کاربر زودتر به وب‌سایت شما اعتماد نماید.
همچنین برای دریافت درگاه مستقیم بانکی، قرار بستن با اداره پست برای ارسال محصولات هم شما باید این نماد را دریافت کرده باشید.
شرایط و چک لیست الزامات نماد اعتماد الکترونیک:
برای دریافت نماد اعتماد الکترونیک باید چند شرط زیر برای وب‌سایت شما برقرار باشد:
• فروشگاهی بودن محصول:
باید حداقل یک محصول در وب‌سایت داشته باشید که امکان خرید آنلاین برای آن وجود داشته باشد. یعنی مراحل مشاهده‌ی محصول، انتخاب و خرید از طریق وب‌سایت شما انجام شود.
• درج اطلاعات محصول:
اطلاعات کاملی از محصول در وب‌سایت شما درج شده باشد. برای مثال نام محصول، قیمت قابل پرداخت و…
• صاحب امتیاز دامنه:
در دریافت اینماد برای متقاضیان حقیقی باید درخواست نماد توسط صاحب امتیاز دامنه ارسال شود. این شخص باید ۱۸ سال تمام باشد. در متقاضیان حقوقی، نام دامنه باید به نام شرکت یا یکی از اعضای هیئت مدیره باشد.

چطور اینماد بگیریم؟

1) ثبت نام در سامانه اینماد:
وارد صفحه‌ی ثبت نام به نشانی https://reg.enamad.ir/Panel شوید. روی گزینه‌ی ایجاد حساب کاربری کلیک کنید تا فرم ثبت نام را مشابه تصویر زیر مشاهده کنید.

 

 

اگر شرکت شما ثبت شده می‌توانید در گزینه‌ی نوع شخصیت حقوقی را انتخاب کنید در غیر این صورت شخصیت حقیقی را انتخاب نمایید.
اطلاعات شخصی را تکمیل کنید و برای ورود خود یک شناسه کاربری و رمز عبور تعیین کنید. این شناسه و رمز را برای ورود به سامانه یاداشت نمایید.
دو شرط سفارش گیری آنلاین و دریافت هزینه را فعال کرده سپس تایید را بزنید.
در این زمان یک ایمیل فعال سازی برایتان ارسال می‌شود به آن مراجعه کرده و روی لینک فعال سازی کلیک کنید. اکنون شناسه کاربری شما تایید شده از این پس می‌توانید با نام کاربری و رمز عبوری که انتخاب کرده‌ بودید وارد شوید.

2) تکمیل اطلاعات در پنل کاربری:

در پنل اینماد از بخش سمت راست روی گزینه‌ی تکمیل اطلاعات و سپس تکمیل فرم اطلاعات کلیک کنید.

 

 

در فرم پیش روی شما اطلاعات هویتی، محل سکونت و اطلاعات تماس از شما پرسیده می‌شود.بعد از تکمیل آن از منوی سمت راست روی گزینه‌ ی تکمیل اطلاعات -> بارگذاری مدارک کلیک کنید.

 

 

در این بخش باید مدارک مورد نیاز را آپلود نمایید. بارگذاری تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه اجباری است.

این بار از بخش تکمیل اطلاعات وارد زیرمنوی احراز اطلاعات شوید. این مرحله برای تایید تلفن همراه کد خواسته شده را به شماره‌ی خواسته شده پیامک کنید. این کار باید با شماره همراهی باشد که در ابتدای مرحله‌ی ۲ در فرم اطلاعات وارد کرده‌اید.

برای احراز تلفن ثابت هم با شماره‌ی خواسته شده تماس بگیرید. بعد از گذشت حدود ۱۰ دقیقه این بخش برای شما سبز شده و احراز شما گزارش داده می‌شود.

 3) افزودن کسب‌وکار:

این بار وارد منوی کسب‌وکار و افزودن دامنه شوید. اطلاعات کسب و کار خود را به دقت وارد نمایید.

 

 

در بخش اعتبارسنجی آدرس باید یک آدرس از نشانی کسب‌وکار خود یا محل زندگیتان (در صورت عدم وجود آدرس برای کسب‌ وکار) را از سامانه شهروند رهگیری کنید.

کافیست روی دکمه‌ ی نارنجی کلیک کنید وارد سامانه ‌ی شهروند شوید آدرس  دقیق خود را وارد کرده و بعد از پرداخت مبلغ ۲۰ هزارتومان به صفحه ‌ی اینماد بروید و کد ۱۰ رقمی رهگیری آدرس را وارد کنید.
از طریق پست بسته ‌ای برای شما ارسال می‌شود که از صحت اطمینان آدرس وارد شده اطمینان حاصل شود.

در انتهای همین صفحه از شما یک نام کاربری و رمزعبور خواسته می‌شود. یک نام کاربری و رمزعبور در سایت خود ایجاد کنید و آن مشخصات را در آخرین فیلدهای این صفحه بنویسید.

مسئولان اینماد با این نام کاربری و رمزعبور مراحل خرید را در وب‌سایت شما بررسی می‌کنند.

4) تکمیل اطلاعات کسب‌وکار و ارسال به کارشناس:

خب حالا وارد کسب وکار -> مدیریت کسب وکار شوید سپس گزینه‌ها را یکی یکی تکمیل کنید.

 

 

بعد از تکمیل فرم‌های بخش لیست خدمات و مجوزها، تکمیل فرم نظر سنجی، احراز اطلاعات کسب‌وکار گزینه‌ی ارسال پرونده جهت بررسی کاشناس هم باز می‌شود.

روی این دکمه کلیک کنید. در این مرحله پیشنهاد میکنم روی گزینه‌ ی چک لیست کلیک کرده و تمام موارد خواسته شده را در وب‌سایت خود پیاده سازی کنید.

 

 

مثلا شما نیاز دارید در وب سایت خود یک برگه ایجاد کنید که دارای راه‌های ارتباطی باشد و نام این صفحه را درج شکایات بگذارید.

بعد از تایید و ارسال چک لیست به کارشناس دیگر باشد منتظر بررسی‌های کارشناس بمانید و این بررسی معمولاً در کمتر از سه روز صورت می‌گیرد.

در صورت تایید کارشناس در همین بخش گزینه‌ی تعهدنامه ظاهر می‌شود که بعد از تعهد و پرداخت مبلغ اینماد می‌توانید کد و لوگوی نماد الکترونیک را دریافت کنید.

 

 

۲ پاسخ

  1. سلام ممنون از مقاله کامل و روان شما. من در سایتم خدمات آرایشی ارائه میدم. ایا نیاز هستش که اینماد داشته باشم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در هر قدم کنار شما هستیم

به توسعه کسب و کار آنلاین خود بیاندیشید، دلسوزانه از آن محافظت خواهیم کرد 

021-91301614

7 روز هفته 24 ساعته پاسخگوی شما هستیم

نماد های سوین

تمامی حقوق این وب سایت برای سوین هاست محفوظ می باشد . فعالیت از سال (1393-1401)

طراحی وب سایت توسط تیم طراحی سوین هاست 

خرید هاست

سرورها

لینک های مرتبط

نماد ها

samandehi

تمامی حقوق این وب سایت برای سوین هاست محفوظ می باشد . فعالیت از (1393-1400)

طراحی وب سایت توسط تیم طراحی سوین هاست

واتساپ