با ما بهترین ها را تجربه کنید

واقعیت های هاست نامحدود

post 60

واقعیت های هاست نامحدود

اگر برای خرید هاست خود به جست‌وجو در اینترنت پرداخته باشید، احتمالا با عبارت “هاست نامحدود” نیز روبرو شده‌اید. پیشنهادی جذاب که ذهن شما را معطوف به بهره‌مندی از یک میزبانی وب با منابع نامحدودی از جمله فضای میزبانی و ترافیک ماهانه خواهد کرد. که بعد از ثبت دامنه خود بی شک درگیر آن خواهید شد، هاست نامحدود چیست؟ آیا امکان ارائه چنین هاستی وجود دارد؟ در این مقاله از سوین هاست همراه ما باشید تا واقعیت هاست نامحدود را برای شما شرح دهیم.

 

 

سرویس‌های میزبانی وب بر روی دستگاه‌هایی به نام سرور ایجاد می‌شوند. سرورها کامپیوترهایی بسیار بزرگ و قدرتمند، با امکان اتصال ۲۴ ساعته به اینترنت و دارای منابع باکیفیت بالای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اند. سرورها نیز مانند دستگاه‌های کامپیوتر شخصی دارای میزان معینی از منابع گوناگون هستند که با توجه به نحوه تخصیص آن‌ها، برای کاربردهای متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. همان‌طور که یک کامپیوتر شخصی فضای معین و میزان منابع مشخصی دارد، یک سرور هم دارای مرز تعریف شده‌ای از ترافیک ماهانه، پهنای باند و… است. یعنی یک سرور از فضای میزبانی یا ترافیک ماهانه نامحدود برخوردار نیست و میزان مصرف منابع آن از حد معینی تجاوز نخواهد کرد. حالا مجسم کنید که تعداد زیادی وب سایت نیز بر روی این سرور میزبانی شوند. سوال اینجاست، چگونه بر روی یک سرور محدود، از هاست اشتراکی نامحدود میزبانی خواهد شد؟

سناریوی هاست نامحدود چیست؟

 

 

سرویسی که با عنوان هاست نامحدود به شما ارائه می‌گردد، درواقع یک پلان میزبانی بر روی یک سرور اشتراکی است. سرور اشتراکی نیز مانند هر سرور دیگری، دارای مقدار مشخصی فضای میزبانی، ترافیک ماهانه، پهنای باند، RAM، CPU و… است. در این سرور علاوه بر میزبانی که شما تهیه می‌کنید، سرویس میزبانی وب کاربران دیگر نیز وجود دارد. لذا منابع این سرور بین شما و تمام کاربران دیگر تقسیم خواهد شد.

در این شرایط، سرویس‌دهنده شما به‌جای تقسیم منابع به اندازه‌ای که امکان پشتیبانی آن توسط سرور وجود داشته باشد، این فرضیه را در نظر می‌گیرد که تمام کاربران سرور، هم‌زمان از تمام فضا و ترافیک ماهانه اختصاص داده شده استفاده نخواهند کرد. پس کاربری که هاست نامحدود تهیه کرده است، می‌تواند مازاد مصرف خود را از منابع تخصیص داده شده به کاربران دیگر استفاده کند. البته برای سایر منابع مانند Data Base، عموما محدودیت‌های مصرف برای شما نیز اعلام خواهد گردید.
اجازه دهید تا این مورد را کمی ملموس‌تر برای شما بیان کنیم. فرض کنید که یک سرور اشتراکی ۱۰ واحد فضای میزبانی و ۱۰۰ واحد ترافیک ماهانه دارد. شرکت هاستینگ مورد نظر شما ۳ میزبانی اشترکی بر روی این سرور تعریف کرده‌است که به هر میزبانی ۲ واحد فضا و ۲۰ واحد ترافیک ماهانه اختصاص داده شده‌است. یک هاست نامحدود با ۴ واحد فضای میزبانی و ۴۰ واحد ترافیک ماهانه نیز با عنوان “هاست نامحدود” به شما ارائه می‌گردد. به‌طور معمول کاربران دیگر هم‌زمان از تمام فضا و ترافیک ماهانه پلان میزبانی خود استفاده نخواهند کرد. پس شما به‌عنوان مالک یک هاست نامحدود، می‌توانید برای مثال از فضای میزبانی برابر با ۶ واحد استفاده کنید و هشدار اضافه مصرف نیز دریافت ننمایید.

 

سناریوی هاست نامحدود تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

 

 

اگر میزان مصرف شما به‌علاوه مصرف کاربران دیگر به آستانه منابع کل سرور نزدیک شود، هشدار اضافه مصرف برای شما ارسال می‌گردد یا حتی با قطعی سرویس میزبانی خود مواجه خواهید شد. یعنی اگر یکی از کاربران مایل به استفاده از کل منابع پلان خود باشد و یا مصرف شما به اندازه‌ای برسد که با مجموع مصرف کاربران دیگر، حجم زیادی از منابع سرور را درگیر کند، هشدارهای اضافه مصرف ارسال می‌گردد. حتی ممکن است سرور قادر به تامین منابع مورد نیاز حجم بالای درخواست‌های کاربران نباشد و از دسترس خارج شود. با این اوصاف سناریوی هاست نامحدود به پایان رسیده و شما ناگزیر به کاهش مصرف یا انتقال میزبانی خود به سرویس‌های اختصاصی خواهید شد.

هاست نامحدود بخریم یا نه؟

 

 

فراموش نکنید که “هاست نامحدود” بیش‌تر از آن‌که واقعیتی مطابق با نام آن باشد، عبارتی وسوسه‌انگیز برای جذب کاربران و تبلیغات است. به هنگام خرید هاست به این نکته توجه داشته باشید که هاست نامحدود در صورت اتکا به دسترسی به حجم بالایی از منابع میزبانی، در معرض ریسک اضافه مصرف در زمان بحرانی قرار خواهید گرفت.

به این معنی که ممکن است در زمانی‌که مصرف میزبانی شما افزایش یافته، ناگزیر به انتقال هاست به سرویس‌های اختصاصی شوید و از نظر بودجه مورد نظر یا زمان‌بندی راه‌اندازی وب سایت و… برنامه‌ریزی شما مختل گردد. هرچند که در طرف دیگر امکان دارد هرگز با این ریسک مواجه نشوید و مدت‌ها سرویسی با کیفیت مطلوب از این “هاست نامحدود” دریافت کنید.
هم‌اکنون با در نظر گرفتن موارد قید شده، می‌توانید بسنجید که چقدر به عبارت “هاست نامحدود” اعتماد خواهید داشت و تا چه اندازه مایل به خرید هاست نامحدود خواهید بود.

ممنون که مارا در مقاله واقعیت های هاست نامحدود از سوین هاست همراهی کردید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در هر قدم کنار شما هستیم

به توسعه کسب و کار آنلاین خود بیاندیشید، دلسوزانه از آن محافظت خواهیم کرد 

021-91301614

7 روز هفته 24 ساعته پاسخگوی شما هستیم

نماد های سوین

تمامی حقوق این وب سایت برای سوین هاست محفوظ می باشد . فعالیت از سال (1393-1401)

طراحی وب سایت توسط تیم طراحی سوین هاست 

خرید هاست

سرورها

لینک های مرتبط

نماد ها

samandehi

تمامی حقوق این وب سایت برای سوین هاست محفوظ می باشد . فعالیت از (1393-1400)

طراحی وب سایت توسط تیم طراحی سوین هاست

واتساپ