با ما بهترین ها را تجربه کنید

ایمیل اسپم چیست و چرا ارسال می‌شود؟

ایمیل اسپم

ایمیل اسپم چیست و چرا ارسال می‌شود؟

ایمیل اسپم چیست و چرا ارسال می‌شود؟
 اسپم به معنای پیام الکترونیکی است که بدون درخواست گیرنده و برای افراد بی‌شمار فرستاده می‌شود.

یکی از مشهورترین انواع اسپم، هرزنامه‌ها هستند اما اسپم می‌تواند شامل اسپم در پیام‌رسان‌ها، اسپم در گروه‌های خبری، اسپم در بخش نظرات وبلاگ‌ها و مواردی از این قبیل باشد در ادامه ی مطلب با سوین هاست همراه باشید.

به سوءاستفاده از ابزارهای الکترونیکی مانند: ایمیل، مسنجر، گروه‌های خبری ایمیلی، فاکس، پیام کوتاه و… برای ارسال پیام به تعداد زیاد و به صورت ناخواسته اسپم می‌گویند و با توجه به هزینه اندک این روش نسبت به پست سنتی که در گذشته برای ارسال پلاک به پلاک تبلیغات مورد استفاده قرار می‌گرفت و همچنین ناقص بودن قوانین بین‌المللی برای محدود کردن هرزنامه، این قبیل ایمیل‌ها در سطح وسیعی ارسال می‌شوند.

مقابله با اسپم

برای مقابله با نامه‌های الکترونیک ناخواسته تاکنون روش‌های متعددی ایجاد شده و این روند با توجه به ابعاد گسترده آن، همچنان ادامه دارد. بهترین تکنولوژی‌ ای که در حال حاضر برای توقف اسپم وجود دارد، استفاده از نرم افزارهای فیلترینگ است. این نوع برنامه‌ها‌، وجود کلید واژه‌های خاصی را در خط موضوع پیام، بررسی و در صورت شناسایی آنان، نامه الکترونیک مورد نظر را حذف می‌‌‌کنند.

فیلترهای اسپم
فیلتر اسپم، نرم‌افزاری است که به سرویس‌دهنده ایمیل کمک می‌کند تا از عبور اسپم‌ (هرزنامه‌) جلوگیری کند. این فیلتر این عمل را معمولاً با شناسایی فرستنده ایمیل یا کلماتی که در موضوع و متن ایمیل به کار رفته انجام می‌دهد. این فیلترها سعی در تشخیص این نوع ایمیل‌ها و جلوگیری از ورود آنها به صندوق‌پستی کاربرانشان یا نشانه‌گذاری آنها به‌عنوان اسپم می‌کنند. فیلتر تطبیقی، نوعی از فیلتر است که قادر است اشتباهاتش در تشخیص اسپم‌ها را اصلاح کند و با آشنا شدن بیشتر با کلمات یا حقه‌هایی که در اسپم‌ها به‌کار می‌رود در تشخیص اسپم‌ها بهتر و دقیق‌تر عمل کند. فرستندگان اسپم هر روزه در حال استفاده از ابزار و روش‌های پیچیده‌تری برای عبور دادن نامه‌هایشان از فیلترهای اسپم تطبیقی هستند. آنها از روش‌هایی مانند پنهان کردن پیغام‌ها در متن‌های بی‌ضرر تا تکنیک‌های هوشمندانه‌تری که تلاش می‌کنند در توانایی‌های فیلترها در تشخیص اسپم از غیراسپم اختلال ایجاد کنند، استفاده می‌کنند. تولیدکنندگان اسپم امیدوارند که با اضافه‌کردن متون جانبی باعث عبور پیغامشان از یک فیلتر شوند تا توسط کاربر خوانده شوند.

در این مواقع ممکن است که کاربر به فیلتر اعلام کند که پیغام عبور داده شده، اسپم بوده است و فیلتر از این به بعد این کلمات جانبی و بی‌ضرر را نشانه اسپم بداند. این باعث می‌شود که فیلتر گاهی پیغام‌های مفید را نیز به اشتباه به‌عنوان اسپم تشخیص دهد و به این ترتیب باعث عملکرد بد فیلتر و از کار افتادن آن شود.

مهم‌ترین راه مقابله با اسپم، آموزش کاربران اینترنت است. برخی توصیه‌های شخصی نیز در این زمینه عبارت از:

اول   : سعی کنید دو ایمیل داشته باشید ؛ یکی را برای ثبت‌نام در سایت‌ها استفاده کنید و از دیگری برای ایمیل‌های خصوصی‌تان استفاده کنید.

دوم  : اگر می‌خواهید در وبلاگتان آدرس ایمیلتان را بنویسید به جای استفاده از کاراکتر @ از عبارت های مشابه مانند «ات» استفاده کنید تا توسط موتورهای جست‌وجو مورد جست‌وجو قرار نگیرید.

سوم   : به هیچ عنوان جواب اسپم‌ها را ندهید زیرا فرستندگان اسپم به واقعی بودن آدرس ایمیل پی می‌برند و اسپم‌های بیشتری برایتان می‌فرستند.

چهارم  : اگر برای ایمیل خصوصی‌تان نیز اسپم فرستاده شد بلافاصله آن اسپم را «بلاک» کنید. برای دیگر اکانت‌هایتان هم می‌توانید این کار را انجام دهید.

پنجم   : سعی کنید حتی‌الامکان از عضویت در گروه‌ها و سایت‌ها بپرهیزید زیرا بعضی سایت‌ها ایمیل‌های کاربران خود را به شرکت‌ها می‌فروشند و این شرکت‌ها از آن ایمیل‌ها برای فرستادن اسپم استفاده می‌کنند.

ششم  :  به هیچ عنوان گول عنوان‌های وسوسه کننده ایمیل‌ها را نخورید.

هفتم  : ایمیل های خود را در outlook کنترل کنید ، چرا که outlook این امکان را به شما می‏دهد تا براحتی ایمیل را در پوشه junk Mail دریافت کنید و بعدا در فرصت مناسب نسبت به پاکسازی آنها اقدام کنید .پیامک های ناخواسته ، ایمیل هایی که بدون سفارش و به اجبار دریافت می‏کنید ، تلفن هایی که به شما می‏شود برای تبلیغات و …هر راه ارتباطی که شما بصورت ناخواسته با آن مواجه می‏شوید تا به اجبار از محصول یا خبر یا خدماتی آگاهی پیدا کنید اسپم است و به شما توصیه می‏کنیم تا تحمل خود راکمی افزایش دهید ، چرا که پس از گذشت اندک زمانی شما می‏توانید تنها با مشاهده عنوان یک مطلب به اسپم بودن آن پی برده و آنرا پاک کنید .البته راه هایی دیگری هم برای مقابله با هرز نامه ها بود که در بالا به آن اشاره شد ولی دریافت آنها نیز ضرری ندارد در نهایت شما میتوانید یک پوشه در outlook یا وب میل خود ایجاد کنید و تمام این ایمیل ها را به آن پوشه به عنوان پوشه هرز نامه ها هدایت کنید و هر از گاهی نسبت به پاکسازی این پوشه اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در هر قدم کنار شما هستیم

به توسعه کسب و کار آنلاین خود بیاندیشید، دلسوزانه از آن محافظت خواهیم کرد 

021-91301614

7 روز هفته 24 ساعته پاسخگوی شما هستیم

نماد های سوین

تمامی حقوق این وب سایت برای سوین هاست محفوظ می باشد . فعالیت از سال (1393-1401)

طراحی وب سایت توسط تیم طراحی سوین هاست 

خرید هاست

سرورها

لینک های مرتبط

نماد ها

samandehi

تمامی حقوق این وب سایت برای سوین هاست محفوظ می باشد . فعالیت از (1393-1400)

طراحی وب سایت توسط تیم طراحی سوین هاست

واتساپ