با ما بهترین ها را تجربه کنید

جوملا بهتر است یا وردپرس

جوملا بهتر است یا وردپرس

جوملا بهتر است یا وردپرس

جوملا بهتر است یا وردپرس در بررسی تفاوت جوملا و وردپرس بایستی گفت اگر شما قصد ایجاد شبکه ای با قابلیت عضو گیری ، سایت خبری ، انجمن ، مقاله ، ارائه مقالات دیگر نویسندگان و …. را دارید جوملا انتخاب خوبی است چون برای همین منظور طراحی و ایجاد شده است ، ایجاد یک ساختار زمانیکه کار کردن با آن را فرا بگیرید آسان است و البته نیازی به فراگیری دانش مرتبط با html  ندارید، همچنین می توانید زمان حذف یا انتشار اتوماتیک مقالات را تنظیم نمایید.

در این مقاله از سوین هاست با ما همراه باشید.

 

بنابراین ، جوملا قدرت مانور زیادی به شما می دهد و این قدرت در بخش admin جوملا قابل توجه هست، تا جایی که آن قدر انتخابهای زیادی دارید که بار اولی که با این محیط روبرو میشوید باعث گیج شدن شما می گردد. برای اینکه با این مشکل مواجه نگردید می توانید از راهنماهای متعددی که در این مورد در فضای اینترنت قابل یافتن هست استفاده نمایید در غیر اینصورت ممکن است کار با این بخش سبب سرگردانی شما گردد.

اگر مایل به تغییر رنگ محیط جوملا و لوگوهای وبسایت هستید شخصی سازی و تنظیم این موارد در جوملا ساده است.ولی برای انجام تنظیمات بیشتر و جزئی تر در این بخش ، با ساختار پیچیده جوملا مواجه می گردید، که حتی طراحان و برنامه نویسان نیز نیاز به یادگیری و گذراندن دوره های مقتضی قبل از کار با layout  جوملا دارند و این یادگیری بر اساس layout template  انتخابی متفاوت است

جوملا قابلیت چندزبانه بودن (multi-lingual) را به صورت built-in  دارا می باشد.این قابلیت بسیار خوب کار می کند ولی کار با آن خیلی هم ساده نیست. شما باید ترتیب و نظم خاصی را جهت کارکرد صحیح آن دنبال نمایید ولی با این وجود این قابلیت بسیار کارامد می باشد.خوشبختانه ویدیوهای زیادی در این مورد در اینترنت قابل مشاهده میباشد، فقط کافی است عبارت “joomla multilingual” را در سایتهای به اشتراک گذاری ویدئو جستجو نمایید .

اگر نمی خواهید درگیر این مباحث پیچیده شوید نیز میتوانید layout template  های حرفه ای را در ازای مبالغ منطقی از وبسایت های ارائه دهنده این خدمات تهیه نمایید و یا template  مورد نظر خود را با سفارش به یک طراح وبسایت  تهیه نمایید ، این نکته را نیز حتما مدنظر داشته باشید که طراح مورد نظر شما سابقه و نمونه کاری مرتبط با  جوملا داشته باشد وگرنه شاید مجبور به پرداخت مبلغ یادگیری طراح به جای پرداخت هزینه طراحی وبسایت خود شوید و این چیزی است که مطمئنا شما مایل به انجام آن نیستید.حال در امتداد بررسی تفاوت جوملا و وردپرس به بررسی معایب جوملا می پردازیم.

 

معایب جوملا در بررسی تفاوت وردپرس و جوملا

در بررسی تفاوت جوملا و وردپرس بعنوان معایب جوملا بایستی گفت انتقال مقالات از وبسایتی به وبسایت دیگر آسان نیست.extension هایی برای این منظور وجود دارند ، ولی انتقال article ها از یک ورژن به ورژن بعدی مشکل ساز خواهد بود.

مشکلی که وجود دارد این است که core system در این بخش بسیار پیچیده است و منابع بسیار زیادی از سمت سرور مورد نیاز می باشد، این ایراد در جوملا ۲.۵ برطرف نگردیده و در واقع بدتر نیز شده است ، اگر تا حدود ۵۰۰ مقاله دارید با مشکلی مواجه نخواهید بود ولی اگر مقالات به حدود هزاران مورد می رسد شاید مطالعه لینک زیر کمک کننده باشد:

در حال حاضر جوملا upgrades های کلی و عمده ای به طور مرتب ارائه می دهد.این ارتقا ها extension های زیادی را از کار می اندازند و مهاجرت از ورژنهای قدیمی به جدید کار آسانی نیست .مخصوصا اگر در جوملا سیستم عضوگیری و یا انجمن هم وجود داشته باشد.این واقعا مشکلی است که ارائه دهندگان جوملا باید برطرف کنند، چون ارتقا به ورژنهای بالاتر پروسه ی وقت گیری است، امیدواریم این مشکل در upgrade های بعدی مرتفع گردد.

بروزرسانیهای معمول (update) بین ارتقا ورژنها (upgrade) پروسه ی آسانی است که با کلیک بر روی یک گزینه به راحتی انجام می گردد و به ندرت سبب از کار افتادن extension ها می گردند

جوملا یا وردپرس به استفاده از وردپرس آری یا خیر؟

در بررسی تفاوت بین وردپرس و جوملا بایستی گفت WordPress یک سیستم کاملا کاربر پسند بلاگینگ (بلاگ نویسی) می باشد ولی از آن به عنوان یک وبسایت معمولی بدون داشتن دانش html (مشابه جوملا) نیز می توانید استفاده نمایید.می توانید پست ها و صفحات مختلفی ایجاد کنید و با پلاگینها می توانید امکانات متعددی را که در جوملا به صورت پیشفرض موجود می باشد به wordpress اضافه نمایید.چون wordpress یک سیستم بلاگینگ می باشد گوگل علاقه زیادی به آن دارد ، بنابراین از نقطه نظر مارکتینگ و تجاری ، چشم پوشی از وردپرس دشوار می باشد.

محیط کاربری آن ساده می باشد و نیازی به یادگیری مباحث پیچیده ندارید.شخصی سازی ظاهر وردپرس نیاز به دانش جزئی css دارد.و ایجاد تغییرات در آن مثل جوملا پیچیده نمی باشد، ولی به هرحال اگر تمایل به درگیر شدن با مباحث مرتبط با css ندارید می توانید از کمک یک طراح وبسایت بهره مند گردید.از آنجا که wordpress ساختاری منطقی دارد طراحی و جابجایی المانهای گرافیگی برای یک طراح وبسایت دشوار نمی باشد ودوباره تاکید می گردد که ترجیحا از یک طراح متخصص در وردپرس استفاده نمایید.

از جمله تفاوت جوملا و وردپرس را می توان چنین گفت که وردپرس به راحتی راه اندازی می گردد و می توانید پس از ۲ روز در گوگل لیست شوید.برای جوملا این امر ۱۴ روز زمان می برد ، البته که با کمک ابزار SEO می توانید این مدت زمان را کاهش دهید.لیست شدن یک وبسایت معمول html در گوگل میتواند تا یک ماه زمانبر باشد، این موردی است که باید مد نظر قرار گرفته شود ، هرکسی نهایتا تا ۲ ساعت میتواند تولید محتوا با wordpress را فرا گیرد.(شامل کار با زیر صفحه ها و دسته بندیها ) .از جمله تفاوت جوملا و وردپرس ، وردپرس قابلیت چندزبانه بودن را ندارد ولی با کمک پلاگینهایی مانند polylang میتوانید این قابلیت را اضافه نمایید که البته کار با آن نیز بسیار ساده می باشد.

وردپرس بازدیدکنندگان (کاربران) با تعداد بسیار بالا را به راحتی مدیریت می کند و به راحتی از کار نمی افتد، حتی با وجود تعداد زیادی مقاله و مطلب در وبسایت.

ارتقاهای عمده در وردپرس به تعدد جوملا نیست و معمولا اقدامات اضافه زیادی نمی طلبد ، به عنوان مثال هیچ کدام از پلاگینها در ارتقا از ورژن ۳.۱ به ۳.۶ از کار نیفتادند که این مضوع وردپرس را به عنوان پلتفرمی بسیار پایدار معرفی میکند.

انتقال اطلاعات از دیگر وبساتهای وردپرسی ساده میباشد ، برای این امر ابزار انتقال built – in در وردپرس موجود میباشد.

معایب وردپرس در بررسی تفاوت وردپرس و جوملا

از جمله تفاوت جوملا و وردپرس به عنوان مثال اضافه یا حذف نمودن تاریخ پستها نیاز به اعمال تغییرات در design mode  دارد و در واقع نیازمند داشتن دانش در ارتباط با scripting وردپرس می باشد.ساختار پیمایش با توجه به layout template  انتخابی شما مشخص می گردد.تغییر دوباره این ساختار نیاز به دانش فنی در ارتباط با زبان scripting وردپرس و مباحث مرتبط با css دارد.

در جوملا شما با چنین مشکلی مواجه نمی گردید چون منوها از طریق کنترل پنل مدیریت میگردند و مقدار دهیهای مرتبط با تاریخ ، نام نویسنده مطلب و … می توانند برای یک مقاله ی خاص یا به طور کلی برای کل وبسایت فعال یا غیرفعال گردند.بنابراین از این منظر در مدیریت محتوا، جوملا پیشرو می باشد.

همچنین تغییر ترتیب صفحات در وردپرس با زحمت قابل انجام می باشد و نیازمند مراجعه به هر یک از دسته ها و تغییر ترتیب هرکدام به صورت دستی می باشد ، توسعه دهندگان وردپرس به دنبال رفع این مشکل می باشند ولی زمان دقیقی برای انجام این مهم اعلام نگردیده است.

ویجتها تا حدی جبران گر کمبود یک سیستم منوی قوی در مقایسه با جوملا هستند ولی این قابلیت دارای کارکرد آسانتری در جوملا می باشد

در مقایسه وردپرس و جوملا کلام آخر وردپرس

وردپرس ساده است و می توانید به آن به چشم یک بلاگ یا وبسایت معمولی نگاه کنید.پستها ، صفحات و دسته بندیها در آن ثابت می باشند.

با استفاده از پلاگینها می توانید کارکرد آن را گسترش داده و تا حد مورد نظر خود رشد و پیچیدگی آن را افزایش دهید. با این وجود کارکردن با همه ی  پلاگینها یکسان و راحت نیست بنابراین داشتن یک طراح وبسایت در کنار خود ایده ی بدی نیست.

بررسی وردپرس و جوملا از نقطه نظر امنیت

تمامی سیستمهای مدیریت محتوای منبع باز در برابر هکرها آسیب پذیر می باشند چون هکرها با سیستم به خوبی آشنا هستند، جوملا و وردپرس به طور مرتب مورد حمله قرار می گیرند، برای کاهش تهدیدها حداقل باید با اقدامات زیر آشنایی نسبی داشته باشید:

۱.بروزرسانی وبسایت به محض ارائه آپدیت امنیتی

۲.نصب فایروال جهت دفع حمله های معمول هکرها

۳.برای جوملا از admintools و برای وردپرس از wordfence استفاده کنید ، ترجیحا از ورژن پولی استفاده نمایید چون ورژنهای رایگان این دو ، تنها آسیب پذیریهای محدودی را پوشش میدهند.

تعداد زیادی firewall دیگر نیز موجود میباشد که البته میتوانید تعدادی از آنها را برای امنیت بیشتر با هم ترکیب نمایید.

۴.اگر کاربرن در وبسایت شما عضو میشوند آنها را ملزم به استفاده از رمزهای پیچیده نمایید.

تفاوت جوملا و وردپرس برای ایجاد کانال ویدئویی 

شما می توانید قابلیت عضوگیری را به وردپرس اضافه نمایید ولی جوملا از این منظر بسیار کاربردی تر بوده و بهتر عمل می کند چون اصولا برای کاربردهای این چنینی ساخته شده است. برای  مواقعی که scripting و کدنویسی جزو انتخابهای شما نمی باشد ، موارد زیر قابل بررسی و انتخاب میباشد:

اگر میخواهید اعضا وبسایت بر پایه خریداری اشتراک به ویدئوها دسترسی داشته باشند و اعضایی با سطح دسترسی متفاوتی داشته باشید(بر مبنای اشتراک خریداری شده ) جوملا بهترین گزینه میباشد.

اگر تنها میخواهید ویدئوهای خود را در وبسایت نمایش دهید و یا تنها یک نوع عضویت در وبسایت خود دارید و میخواهید همه چیز ساده و تمیز انجام گیرد وردپرس این کار را برای شما انجام خواهد  داد.

اگر مخواهید ویدئوهای مختلفی در صفحات اصلی وبسایت از دسته های مختلف در template  خود نمایش دهید( کم و بیش شبیه یک مجله ویدئویی) دوباره جوملا برای این مقصود تجهیز شده تر میباشد.

اگر میخواهید یک ژورنال ویدئویی داشته باشید ، وردپرس زندگی را برای شما آسان خواهد کرد.

هر دو پلتفرم دارای template های واکنش گرا (responsive) میباشند.

با درک قابلیت و تفاوت جوملا و وردپرس مضطرب نشوید

خبر خوب اینکه اگر به این نتیجه رسیده اید که پلتفرم اشتباهی را برای خود برگزیده اید ، به بن بست نرسیده اید و می توانید سیستم مورد استفاده خود را با مقصود خود سازگار کنید ، هر دو پلتفرم منبع باز می باشند که این یعنی از هر منظر قابل تغییر و شخصی سازی می باشند.گاهی اوقات برای بعضی از تغییرات مجبور به پرداخت مبلغی هستید و برای بعضی دیگر خیر، کاملا بستگی به نوع شخصی سازی و یا اضافه نمون قابلیت مورد نظر شما دارد و البته راه سومی هم وجود دارد : هر دو را در کنار هم استفاده کنید.

بررسی وردپرس و جوملا از نقطه نظر امنیت

 

 

تمامی سیستمهای مدیریت محتوای منبع باز در برابر هکرها آسیب پذیر می باشند چون هکرها با سیستم به خوبی آشنا هستند، جوملا و وردپرس به طور مرتب مورد حمله قرار می گیرند، برای کاهش تهدیدها حداقل باید با اقدامات زیر آشنایی نسبی داشته باشید:

۱.بروزرسانی وبسایت به محض ارائه آپدیت امنیتی

۲.نصب فایروال جهت دفع حمله های معمول هکرها

۳.برای جوملا از admintools و برای وردپرس از wordfence استفاده کنید ، ترجیحا از ورژن پولی استفاده نمایید چون ورژنهای رایگان این دو ، تنها آسیب پذیریهای محدودی را پوشش میدهند.

تعداد زیادی firewall دیگر نیز موجود میباشد که البته میتوانید تعدادی از آنها را برای امنیت بیشتر با هم ترکیب نمایید.

۴.اگر کاربرن در وبسایت شما عضو میشوند آنها را ملزم به استفاده از رمزهای پیچیده نمایید.

نکته: اگر مایلید میتوانید بهترینهای هر دو پلتفرم را در کنار هم داشته باشید . یکی از این دو را در زیر دامنه نصب کنید

 

۴ پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در هر قدم کنار شما هستیم

به توسعه کسب و کار آنلاین خود بیاندیشید، دلسوزانه از آن محافظت خواهیم کرد 

021-91301614

7 روز هفته 24 ساعته پاسخگوی شما هستیم

نماد های سوین

تمامی حقوق این وب سایت برای سوین هاست محفوظ می باشد . فعالیت از سال (1393-1401)

طراحی وب سایت توسط تیم طراحی سوین هاست 

خرید هاست

سرورها

لینک های مرتبط

نماد ها

samandehi

تمامی حقوق این وب سایت برای سوین هاست محفوظ می باشد . فعالیت از (1393-1400)

طراحی وب سایت توسط تیم طراحی سوین هاست

واتساپ