با ما بهترین ها را تجربه کنید

طراحی سایت با پایتون

post136

طراحی سایت با پایتون

 

با عرض سلام و وقت بخیر خدمت شما کاربر عزیز

رامتین نیک آموز هستم برنامه نویس پایتون و با یک آموزش دیگه در خدمت شما کاربر عزیز هستم.

خب در این مقاله از سوین هاست میخواهیم طراحی سایت با پایتون به شما عشقا یه توضیح مفیدی بدم.

 

عشقای رامتین پایتون یکی از زبان های مدرن برنامه نویسی در سمت سرور است ، پایتون یک زبان برنامه‌نویسی رایگان، متن باز (Open Source) و با بیانی کامل‌تر، آزاد است که هم‌‌اکنون (یعنی از نسخه‌ 2.1 و جدیدتر) پروانه‌ آن توسط « بنیاد نرم‌افزار پایتون» PSF اداره می‌گردد. پروانه‌ پایتون سازگار با پروانه‌ GPL3 است، با این حال به برنامه‌نویس این اجازه را می‌دهد که بتواند برنامه‌ای با سورس بسته (Closed Source) تولید نماید.

 

با استفاده از فریم ورک های مختلفی مانند Django میتوان وب اپلیکیشن های متنوعی ایجاد کرد ، اگر شما تصمیم دارید که با استفاده از پایتون یک وب سایت را طراحی کنید باید به یک نکته بسیار مهم توجه کنید ، ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که آیا تولید مجدد چرخ کار آنقدر مهم و پر اهمیت است که بخش مدیریتی سامانه را با معماری و استاندارد سطح بالایی در تولید نرم افزار طراحی کرد ؟ مخصوصا در پروژه های کوچک تا متوسط ؟ اگر این نیاز به اندازه وجود دارد که الزاما باید با استفاده از پایتون این طراحی صورت بگیرد هزینه تولید آن بسیار بالاست و از طرفی هم هزینه نگداری و توسعه آن در دراز مدت بیشتر از طراحی آن میشود ، اما پایتون به عنوان یک زبان برنامه نویسی تحت وب میتواند خروجی خوبی در صورت پیاده سازی صحیح و اصولی به شما بدهد.

 

اگر تصمیم دارید که سایتی را با پایتون ایجاد کنید عشقای من که ماژول های متنوعی که قرار است در سمت ادمین ایجاد شود داشتن یک سایت با یک زبان برنامه نویسی خاص کار اشتباهی هم نیست چرا که میتوانید همه چیز را در یک پنل مدیریتی داشته باشید البته در نظر داشته باشید تولید یک CMS مهم تریم بخش آن توسعه و نگهداری در دراز مدت است چیزی که در ابتدای کار نادیده گرفته میشود و درآینده در دردسر ساز است ( بهتر است از شرکت هایی که محصول اختصاصی CMS را طراحی و توسعه داده اند) کمک بگیرد.

ولی…

اگه تصمیم به ساخت یک سایت با پایتون دارید ؛ با بررسی ها و آمار و ارقام نشان میدهد که زبان PHP هنوز حرف اول را در طراحی سایت میزند وردپرس و یا مجنتو دو نمونه از سیستم های مدیریت محتوا مشهور در دنیا است که طرفداران بسیار زیادی هم دارد و به طور کلی پاسخ گوی زیادی از نیازها است . از همه مهم تر وجود فریم ورک لاراول و سایر فریم ورک های متنوع در زبان PHP موجب شده که پلاگین های فراوانی برای آن تولید شود، فریم ورک در اصطلاح به چارچوب نرم‌افزاری گفته می‌شود. یک فریم‌ورک مجموعه‌ای از کتابخانه‌های برنامه‌نویسی و احتمالا مجموعه‌ای از قوانین برای برنامه‌نویسی است.  سطح بالای امنیت در فریم ورک Laravel این اطمینان خاطر را برای متقاضایان فراهم میکند که هر آنچه که دوست دارند را می توانند ایجاد کنند از پروژه های بزرگ ملی گرفته تا پروژه های شخصی و کوچک.
ما در وبینه یک CMS اختصاصی طراحی کرده ایم که میتواند همه نیازهای شما را در سطح مدیریت محتوا پوشش دهد و به سایر ماژول های پیشرفته یا سفارشی شما نیز متصل کند که اینا همه بستگی به داشتن دانش عمیق و تجربه دراز مدت در طراحی وب سایت با استفاده از فریم ورک لاراول دارد.

الان شاید براتون سوال بشه که عشقای رامتین ؛ مزیت استفاده از فریم ورک ها در طراحی سایت چیه ؟؟؟ 

از مزیت های استفاده از فریم ورک ها در طراحی سایت میتوان به موارد زیر اشاره کرد

  • دست برنامه نویس یا توسعه دهنده در طراحی و تولید سامانه بسیار باز است.
  • در صورتی که دانش بالایی در طراحی سایت با پایتون یا php وجود داشته باشد خروجی خوبی میتوان گرفت.
  • میتوان به صورت یکپارچه پنل مدیریتی اختصاصی مدیریتی را ایجاد کرد.
  • نمونه اختصاصی از خواسته های مشتری است و سایر بخش های رایج در روش های طراحی سایت حذف میشود.

 

زبان برنامه نویسی پایتون توسط کمپانی های بزرگی مورد استفاده قرار گرفته است ؛ اگه بخوام مثال بزنم عشقای رامتین ، میشه به اینستاگرام ، یاهو و… اشاره کرد اما زبان برنامه نویسی دلیل این نمی باشد که خروجی طراحی سایت با پایتون مشابهه اینستاگرام یا سرویس های پیشرفته و مدرن باشد ، وجود فریم ورک های جاوا اسکریپتی سمت کاربر مانند vue.js یا react js بخشی کاملا مجزایی در سمت Front end به شمار می رود و ارتباطی  با Back end که با هر زبان برنامه نویسی مانند Python ندارد. تحلیل و طراحی دیتابیس در یک وب سایت بزرگ بسیار مهم و موثر است اگر معماری پایگاه داده به خوبی طراحی نشود اصلا نمیتوان سرعت بالا را تجربه کرد ، به طور مثال اینستاگرام از دیتابیس Cassandra استفاده میکنند و انتخاب این دیتابیس و کار کردن با آن بسیار دشوار تر از mysql یا sql server است ، اینها تنها بخشی از زیرساخت های لازم برای داشتن یک وب سایت خوب و با کیفیت می باشد که به نظر میرسد در صورتی که پروژه های بزرگ را باید با تحلیلی بسیار حرفه ای ایجاد و مدیریت کرد.

البته باید به موضوع و سناریو مرتبط با وب سایت مورد نظر توجه کرد اگر سناوری آن فراتر از سیستم مدیریت محتوا است خوب بهتر است که از زبان هایی مانند پایتون یا php استفاده کرد و به عنوان توسعه APP کار توسعه را آغاز کرد .

 

امروزه بخش توسعه FrontEnd با استفاده از فریم ورک های معروفی مانند VUE.js یا Nuxt.js بسیار تغییر کرده است و استفاده از زبان های برنامه نویسی سمت سرور به اجرای یک پروژه با کیفیت به تنهایی ختم نمیشود . بلکه لازم است از فریم ورک های FrontEnd نیز در اجرا و پیاده سازی پروژه استفاده کرد . شرکت وبینه به عنوان یک شرکت تخصصی در حوزه توسعه نرم افزارهای تحت وب همچنین طراحی وب سایت با استفاده از فریم ورک های معروف مانند لاراول و VUE.js تحلیل های متعددی را در خصوص به کارگیری بهترین تکنولوژی ها بدست آورده است که بخش زیادی از آنها را به عنوان مقالات آموزشی در وب سایت خود منتشر میکند بخشی از این تحلیل ها مروبط به انتخاب فریم ورک به نسبت پروژه و انتخاب دیتابیس مناسب است . اگر شما می خواهید از پایتون یا از فریم ورک Django به عنوان Backend استفاده کنید بهتر است آن را به عنوان بخش API در نظر بگیرد و سمت کاربر را با استفاده از Nuxt,js کار کنید . مزیت این کار بسیار بالا است احتمالا شما دنبال یک روش حرفه ای برای توسعه وب اپ خود هستید که پایتون به خوبی از عهده ان بر می آید اما کافی نیست و لازم است که فریم ورک های دیگری را نیز در اجرای پروژه به کار بگیرد.

 

خیلی ممنونم که وقت طلاییتون را در اختیار این مطلب و سایت قرار دادین

حتما مارو به دوستان خود معرفی کنید.

اگه دوست داشتید یه نگاهی به لیست قیمت هاست هامون بندازید چون واقعا عالین { سرعت بالا ، قیمت پایین }

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در هر قدم کنار شما هستیم

به توسعه کسب و کار آنلاین خود بیاندیشید، دلسوزانه از آن محافظت خواهیم کرد 

021-91301614

7 روز هفته 24 ساعته پاسخگوی شما هستیم

نماد های سوین

تمامی حقوق این وب سایت برای سوین هاست محفوظ می باشد . فعالیت از سال (1393-1401)

طراحی وب سایت توسط تیم طراحی سوین هاست 

خرید هاست

سرورها

لینک های مرتبط

نماد ها

samandehi

تمامی حقوق این وب سایت برای سوین هاست محفوظ می باشد . فعالیت از (1393-1400)

طراحی وب سایت توسط تیم طراحی سوین هاست

واتساپ