با ما بهترین ها را تجربه کنید

لوگو موشن چیست؟

لوگو

لوگو موشن چیست؟

لوگو موشن چیست؟مطمئنا، تا الان تصور می‌کردید که لوگو یکی از ابزارهای مدرن دنیای بازاریابی است. اما با یکم تحقیق می‌فهمید که لوگو هم به اندازه خود بازارایابی، عمر کرده ‌است. چرا باید از لوگو استفاده  کرد؟ آیا باید امروزه هم برای معرفی برند خود از لوگوهای ساده بهره جست؟ لوگو موشن چیست؟ در ادامه مقاله از سوین هاست به صورت مفصل درباره طراحی لوگو موشن و لوگو موشن چیست؟ و چرایی آن صحبت خواهم کرد، با من همراه شوید.

برای اولین بار، در دوره رنسانس، صنعتگران به عنوان نشانه‌ای از صنعتگری برای خود، نمادهایی از چوب و سنگ تراشیدند. از سال ۱۸۷۶ به بعد، کسب و کارها برای خود لوگو انتخاب کردند، و تا به امروز، هر جا که بحث بازاریابی شد لوگو هم حاضر است. پس آنقدر هم که فکر می‌کنیم لوگو تحول نیافته است.

از  انقلاب دیجیتالی نیم قرن اخیر به بعد شاهد  رقابت بیشتر و بیشتر بین برندها بوده‌ایم. از آنجایی که صبر و حوصله مردم کم شده و فوری قضاوت می‌کنند، برندها نهایت تلاش خود را می‌کنند، تا محتواهایی جذاب تولید کرده و با استفاده از آنها توجه مخاطب هایشان را جلب کنند. شرکت‌ها مدام به دنبال روش‌های جدیدتر و موثرتری هستند تا تاثیر شگفت‌آوری روی مخاطب هایشان بگذارند و از رقبایشان پیشی بگیرند.

مردم فکر می‌کنند که اگر قرار است لوگو تحول یابد، باید گام بعدی  آن انیمیت کردن لوگو باشد. شاید هم حرکت دادن لوگو یا لوگو موشن گام بعدی طراحی لوگو باشد.

موشن کردن یک لوگو که طراحی عالی داشته باشد، هویت برند را پر جنب و جوش، سرگرم کننده و جذاب نشان می‌دهد. لوگوموشن باعث ماندگاری برند در ذهن مخاطبین می‌شود.

لوگو موشن چیست؟

لوگو موشن چیست؟لوگو موشن قلب برند است. لوگو نشان دهنده شخصیت یک برند (یا یک محصول) است. علاوه بر آن لوگو نقش بسیار مهمی در استراتژی برندسازی یک شرکت دارد.

لوگوموشن چیست؟لوگویی که قوی طراحی شده باشد به تنهایی می‌تواند داستان هر برندی را به بهترین نحو بیان کند  و در عین حال مخاطبین می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند.

انیمیت (حرکت) دادن لوگو به وسیله نرم‌افزارهای مربوطه (معمولاً افتر افکت) را لوگو موشن گویند.

لوگوی شما می‌تواند وجهه تاثیرگذاری برای برندتان بسازد و این پایه و بنیاد یک استراتژی بازاریابی موفق است.

دوران گرافیک‌هایی که فقط برای چاپ طراحی شده بودند (گرافیک‌های ایستا) دیگر به پایان رسیده است. به لطف تکنولوژی‌های مدرن فرصت‌های بهتری به وجود آمده‌‌اند و ما باید به نفع خود نهایت استفاده  از این فرصت ها را بکنیم.

شاید کارتان با چند حرکت ساده لوگو تمام شود، شاید هم کلا یک انیمیشن کوتاه از لوگویتان تهیه کنید. این بستگی به شما و طراح گرافیک‌تان دارد؛ چه نوع انمیشنی باشد، مدت زمان ویدیو چقدر باشد، و داستانیکه می‌خواهید در ویدیوتان نشان دهید چی است.

چرا برند شما به لوگو موشن نیاز دارد؟

به محض اینکه لوگو موشن ترند شد و از سراسر دنیا طرفدار پیدا کرد، کسب و کارهای بزرگ و کوچک فوری دست به کار شدن که لوگوی برندشان را موشن کنند.

ولی چرا لوگو موشن آنقدر زود پر طرفدار شد؟

اصلا ارزش دارد که برای آن هزینه کنیم؟

بله، لوگو موشن بسیار شیک است، اما واقعا این تنها مزیت لوگو موشن است؟

در این بخش از مقاله، درباره اینکه  چرا لوگو موشن بازی رو در دست گرفته بحث خواهم کرد.

تعرفه طراحی لوگو موشن

بسته به سناریو و زمان ویدیو (حداکثر تا ۱۳ ثانیه) از ۲ میلیون تا ۵ میلیون تومان

تعرفه طراحی موشن گرافیک

تا ۴۰ ثانیه ۲ میلیون تومان، تا ۱ دقیقه ۲.۵ میلیون تومان، تا ۲ دقیقه ۴ میلیون تومان و از ۴ دقیقه به بالا توافقی قیمت داده می‌شود.لازم به ذکر است که تعرفه‌های داده شده صرفا برای طراحی موشن هستند و هزینه‌های سناریونویسی، تصویرسازی، نریشن و … به صورت جداگانه حساب خواهند شد.

لوگو موشن وجهه‌ای منحصر به فرد برای برندتان می‌سازد!!

خیلی از شرکت‌ها لوگوهای مشابهی دارند که برای مخاطب‌ها خسته کننده هستند. البته، با توجه به اینکه لوگو نمایانگر خدمات یک برند است و خیلی از برندها خدمات یکسانی را ارائه می‌دهند، ممکن است این شباهت غیر عمد اتفاق بیافتد.

اما برای اینکه لوگویتان را منحصر به فرد جلوه دهید، حرکت و جلوه‌های تصویری مختلفی به لوگویتان اضافه کنید و خودتان را از دیگر برندها متمایز سازید. چون وقتی که یک لوگو را موشن می‌کنید هیچ محدودیتی در خلاقیت به خرج دادن وجود ندارد.

آیا لوگو موشن بر برندسازی تاثیر می‌گذارد؟

خیلی از کارشناسان می‌گویند که تصاویر محرک و همچنین محتواهای ویدیویی نسبت به محتواهای دیگر بیشتر در ذهن مخاطب می‌مانند. بعضی از انیمیشن ها فقط ۱۰ ثانیه طول می‌کشند و باز هم نسبت به یک تصویر ایستا تاثیرگذاری بیشتری دارد. یک تحقیق نشان داده‌ است که فقط در ۱دقیقه ویدیو، می‌توانید برابر با ۱.۸میلیون کلمه ارزش آفرینی کنید.

اگر در کمپین هایی که برای برندسازی اجرا می‌کنید از لوگو موشن زیبا و معناداری استفاده کنید، نه تنها توجه مخاطب‌های را را جلب خواهید کرد، بلکه برند شما در ذهنشان ماندگار خواهد شد.

برندهایی که روی لوگو موشن سرمایه‌ گذاری کرده‌اند، بعد از به نمایش گذاشتن لوگو موشن هایشان، نتایج چشمگیری در استراتژی برندسازی خود به دست آورده‌اند.

کاری کنید که مخاطبین در اولین برخورد با برندتان، عاشق آن شوند. چگونه؟

اولین برخورد تاثیر عمده‌ای بر روی دیدگاه مخاطب ها نسبت به برند شما دارد. فقط چند ثانیه طول می‌کشد که بفهمیم چه چیزی ارزش دیدن دارد و چه چیزی ارزشش را ندارد. با توجه به اینکه لوگو اولین نمایانگر یک برند است، مهم است که با آن تاثیر مثبتی بر روی مخاطب هایتان بگذارید. با استفاده از یک لوگو موشن منحصر به فرد، می‌توانید مخاطب هایتان را شگفت‌زده کنید و احتمال خاطره‌سازی از برندتان  را افزایش دهید. همچنین آنها را خاطرخواه برند خود کنید. البته لوگو موشن فقط یکی از راه‌های ایجاد ارتباط با مخاطب است.

احساسات مخاطب های خود را برانگیزید

مبنای قضاوت ما انسان‎ها احساساتمان است و در مراحل بعدی تصمیم‌گیری،از منطق و عقل کمک خواهیم گرفت.

به کمک یک لوگو موشن عالی و منحصربفرد، می‌توانید حس شادی، هیجان، و دیگر حس های مثبت مخاطب هایتان را تلنگر بزنید. وقتی که از همان اول مخاطب‌هایتان را تحت تاثیر قرار می‌دهید، احتمال بیشتری دارد که آنها را وادار به انجام عملی (که می‌خواهید انجام دهند) کنید. علاوه بر این، شما می‌توانید به عنوان چیزی دلنشین برای مدتی طولانی در ذهن مخاطب هایتان جای بگیرید.

لوگو موشن بهترین ابزار برای بیان داستان شماست

اگر یک برند داستان تاثیرگذاری برای گفتن داشته باشد، ارتباط برقرار کردن با آن برند خیلی راحت تر خواهد بود. وقتی که مردم یک نمونه کار لوگو موشن را تماشا می‌کنند، فوری جذب لوگو می‌شوند. حال تصور کنید که با استفاده از لوگوموشن‌تان داستانی را منتقل کنید… چه لوگو موشن های افسانه‌ای که می‌توانید بسازید!

لوگو موشن نسبت به یک تصویر بی حرکت، توضیحات جزئی‌تری درمورد یک کسب و کار به مخاطب می‌دهد. مثل یک ویدیو کوتاه که داستان خاص یک محصول یا یک شرکت را بیان می‌کند.

بازاریاب‌هاس زیادی برای انتقال پیام هایشان از ویدیوهای انیمیشن توضیحی استفاده می‌کنند. وقتی که شما یک لوگو موشن دارید، یعنی شما می‌خواهید داستان و باورهای خود را بدون هیچ معطلی با مخاطب هایتان در میان بگذارید.

شرکت خود را حرفه‌ای نشان دهید

ما انسان‌ها دوست داریم که با شرکت های حرفه‌ای معامله کنیم که به وعده های خودشان عمل می‌کنند.

ممکن است  مردم به چند وچون  و جزئیات کار و حرفه شما آشنا نباشند  اما مطمئنا از ترندهای روز دنیا باخبر هستند و انتظار دارندکارهای آنها حرفه‌ای و به روز باشد. شما می‌توانید با لوگو موشن، همیشه به روز و با توجه به ترندهای صنعت قدم بردارید. وقتی که ارائه خود را با توجه به ترندهای صنعت تنظیم می‌کنید، حرفه‌ای بودن خود در زمینه کاریتان را نشان می‌دهید.

چگونه لوگو موشن را به روش های شگفت انگیزی به کار ببریم؟

لوگو موشن ابزار جالب و سرگرم کننده‌ای است و می‌تواند شما را از رقبایان جدا کند. اما کجا و چگونه باید از این لوگو موشن ها استفاده کنیم که بیشترین نتایج را داشته باشیم؟

Intro ویدیوهای برند

استراتژی ویدیو مارکتینگ   خیلی وسیع است و روز به روز هم بر وسعت آن افزوده می‌شود. طبق تحقیقی که درباره تاثیر ویدیو مارکتینگ بر رشد کسب و کارها در سال ۲۰۱۹ انجام داده‌اند، حدود ۹۹% صاحبان کسب و کار از ویدیو برای کارشان استفاده کرده‌اند، که بنا بر گفته ۸۸% آنها، قصد دارند که بیشتر هم روی ویدیو هزینه کنند.

اما خب، افزایش بازار ویدیو مارکتینگ، رقابت بین صاحبان کسب و کار را هم زیاد می‌کند. اگر ویدیو خود را با نشان دادن لوگو موشن‌تان شروع کنید، در دید مخاطب هایتان حرفه‌ای تر به نظر خواهید رسید. در عین حال از لحظه‌ای که مخاطب ویدیو را پخش می‌کند پیام کلی‌تان هم واضح و ساده منتقل می‌شود.

Outro ویدیوهای برند

لوگوموشن به همان اندازه‌ای که در intro ویدیوها موثر است در outro هم به شما سود می‌رساند. وقتی که هم در اول و هم در آخر ویدیوهایتان لوگو موشن‌تان را می‌گذارید به بیننده‌هایتان یاد‌آوری می‌کنید که شما کی هستید.

وقتی که مردم ویدیویتان را تا آخر می‌بینند، انتظار دارید که به مرحله بعدی قیف فروش شما بروند. حالا چه دانلود اپلیکیشن شما باشد، چه بستن قرارداد باشد یا هر چیز دیگری!

با پایان دادن ویدیویتان با لوگو موشنی که ساخته‌اید، برندتان در ذهن مشتری ها حک می‌شود و شاید اگر خوب روی آنها اثر بگزارید، آنهامراحل مهم پیش رویشان را هم بدون هیچ دردسری انجام بدهند.

سرویس دهنده‌های ایمیل

ایمیل همچنان یکی از پرکاربردترین راه‌های ارتباطی شناخته می‌شود، به ویژه در کسب و کارهای B2B. طبق انتشار IMAGINATION، ایمیل در بین تاثیرگذارترین منابع اطلاعاتی برای مخاطب های B2B در جایگاه سوم قرار دارد.

باوجود این، بیشتر سرویس دهنده های ایمیل شامل اطلاعات یکسانی می‌شوند: نام، عنوان شغل، لوگو، و شاید یک کنجکاوی انگیز کوتاه. آنقدر ایمیل ها فرمالیته شده‌اند که بعضی اوقات مردم اصلا به آنها توجه نمی‌کنند. با گذاشتن لوگو موشن در ایمیل هایی که ارسال می‌کنید، ایمیل را برای مخاطب ها وسوسه انگیز می‌کنید، و آنها وادار می‌شوند که حداقل دوبار ایمیلتان را ببینند.

شبکه های اجتماعی

هر روز که می‌گذرد، شبکه های اجتماعی بیشتر به عنوان پلتفرم های تصویری استفاده می‌شوند. بنا بر گفته Social MediaExaminer  هشتاد درصد صاحبان کسب و کار برای استراتژی شبکه های اجتماعی‌شان از محتواهای تصویری استفاده می‌کنند.

وقتی بحث محتواهای تصویری باشد، ویدیو می‌تواند برگ برنده هر کسب و کاری باشد. انیمیشن توجه هر کسی را به خود جلب می‌کند. و با توجه به اینکه هر هفته پلتفرم های شبکه های اجتماعی شلوغ تر می‌شوند، مهم است که خود را برجسته کنید یک لوگو موشن می‌تواند این کار را برای شما انجام دهد!

کاربرد GIF و ویدیو خیلی سریع در شبکه های اجتماعی افزایش یافته است. از این فرصت استفاده کنید، و لوگویتان را به اشتراک بگذارید و آن را جنجالی کنید. چند نمونه لوگو موشن بسازید بگذارید که بیننده هایتان به ورژن مورد علاقه‌شان رای بدهند. اینگونه هم مخاطب هایتان را درگیر می‌کنید هم برای خود شما کمکی است که لوگو موشن مناسب را برای کارتان انتخاب کنید.

وب سایت

اگر از لوگو موشن‌تان در جاهای مختلفی استفاده کرده‌اید، پس حتما باید وب سایتتان را به این لیست اضافه کنید. هر وبسایت، رزومه یک شرکت به حساب می‌آیند. یک لوگو موشن نه تنها وجهه وب سایت را بهبود می‌دهد، SEO سایت را هم تقویت می‌کند. بازدیدکنندگان، لوگو موشن ها را تماشا می‌کنند و بدین وسیله زمان بیشتری را در وب سایت شما می‌مانند. این شاخص تاثیر عمده‌ای بر روی رتبه بندی وب سایت در نتایج جستجو دارد.

وقتی که در صفحه اصلی وب سایتتان لوگو موشن می‌گذارید بازدیدکننده ها شگفت زده می‌شوند و از خوبی وب سایتتان کیف می‌کنند. هرچند، مهمه که به خاطر داشته باشید که لوگو موشن‌تان فقط یک بار تکرار شود. در غیر اینصورت لوگو موشن به مرور حواس بازدیدکنندگان را پرت و آنها را اذیت می‌کند.

بنر های تبلیغات دیجیتالی

شاید “banner ad blindness” به گوشتان خورده باشد، این به مشتری هایی اشاره می‌کند که به دلیل حجم زیاد بنرهای تبلیغاتی خیلی از تبلیغات‌ها را نادیده می‌گیرند. برای اینکه به بهترین نحو با این مشکل برخورد کنیم، بهتر است که به تبلیغات‌هایمان کمی جان بدمیم.

موشن گرافیک می‌تواند میزان تاثیرگذاری بنرهای تبلیغات دیجیتالی شما را تقویت کند، توجه بیشتری به خود جلب کند و نرخ کلیک بر روی لینک ها را هم افزایش دهد.

یک توصیه

لوگو موشن چیست؟همانطور که می‌بینیم، لوگو موشن معمولا به عنوان یک ابزار تبلیغاتی استفاده می‌شود. لوگو موشن کمک می‌کند که برند بیشتر در ذهن مخاطب بماند، نرخ برندسازی را افزایش می‌دهد، داستان گویی را بهبود می‌دهد و وجهه منحصر به فردی برای برند می‌سازد. اما خب اگر می‌خواهید لوگو موشن‌تان موثر واقع شود، بهتر است نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • قبل از اینکه لوگو موشن‌تان را تولید کنید، اهداف شرکت را بررسی کرده و به هویتی که برند نشان می‌دهد فکر کنید.
  • درمورد کاربرانتان تحقیق کنید. شما باید لوگو موشن را با توجه به علایق مشتری هایتان تهیه و تنظیم کنید.
  • سعی کنید که کاربر را شگفت زده کنید. لوگو موشنی تولید کنید که هر ثانیه آن برای کاربر غیر قابل پیش بینی باشد.
  • لوگو موشن را مختصر بسازید. تلاش نکنید که یک فیلم پیچیده از لوگویتان تهیه کنید. ترجیحا، لوگو موشن زیر ۱۰ثانیه باشد بهتر است.

نظر شما چیست؟

اگر می‌خواهید که برای ساختن یک برند قوی دست بکار شوید و جدی هستید، باید برای تهیه یک لوگوی پرجلوه، وقت بگذارید و هزینه کنید. و با اضافه کردن انیمیشن به لوگویتان، برگ برنده را در دست بگیرید.

در هر حرفه و صنعتی شرکت‌های بسیاری در حال رقابت هستند و شما  با یک لوگوی مزخرف به هیچ وجه نمی‌توانید خود را متمایز جلوه دهید و  در این رقابت تنگاتنگ بازاریابی برنده شوید.

مدیران موفق  بر روی لوگو موشن سرمایه گذاری می‌کنند تا چند برابر سرمایه گذاری‌شان به دست بیاورند.

طراحی لوگو موشن

قبل از طراحی و ساخت لوگو موشن برای هر برندی باید دیدگاه‌های مدیریت برند و همچنین نیازها و علایق مخاطبین برند را بررسی کرد. در طراحی هر لوگو موشنی آنچه مهم است فقط جلب توجه مخاطب است. لوگو  باید باید به گونه ای انیمیت شود که در کمتر از کسری از ثانیه ذهن مخاطب را درگیر کند.

برندهای موفق و کاربلد به دنبال به دست گرفتن هر چه بیشتر بازار آنلاین هستند. آنها می‌دانند که ویدیو، پرمصرف‌ترین نوع محتوای آنلاین است. بر همین اساس اولویت خود را در جلب توجه بازدیدکنندگانشان با ویدیوهای کوتاه و تاثیرگذار کرده‌اند.

دوست داریم  با کامنت کردن، تصمیم و نظرات خود را با ما در میان بگذارید. اگر برای ساختن لوگو موشن‌تان به مشکل برخوردید، با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در هر قدم کنار شما هستیم

به توسعه کسب و کار آنلاین خود بیاندیشید، دلسوزانه از آن محافظت خواهیم کرد 

021-91301614

7 روز هفته 24 ساعته پاسخگوی شما هستیم

نماد های سوین

تمامی حقوق این وب سایت برای سوین هاست محفوظ می باشد . فعالیت از سال (1393-1401)

طراحی وب سایت توسط تیم طراحی سوین هاست 

خرید هاست

سرورها

لینک های مرتبط

نماد ها

samandehi

تمامی حقوق این وب سایت برای سوین هاست محفوظ می باشد . فعالیت از (1393-1400)

طراحی وب سایت توسط تیم طراحی سوین هاست

واتساپ