با ما بهترین ها را تجربه کنید

هاست دانلود چیست؟

هاست دانلود چیست؟

هاست دانلود چیست؟

اگر شما مدیر یک وب‌سایت باشید که در زمینه دانلود فیلم، ویدئو‌های آموزشی، موزیک و دیگر محصولات دانلودی فعالیت دارد جهت دسترسی بهتر کاربران خود به فایل‌های حجیم، به‌دنبال تهیه و خرید هاست دانلود خواهید بود. شما برای اینکه فایلی را برای دانلود در اختیار دیگران قرار دهید باید به یک فضای ذخیره سازی مناسب دسترسی داشته باشید. در این فضا فایل مورد نظر خود را آپلود کرده و اجازه می‌دهید که دیگران نیز آن را دانلود کنند.

 

 

به این فضای ذخیره سازی، هاست دانلودی گفته می‌شود. در حقیقت هاست دانلود‌، سروری است که کاربر از فضای ‌هارد ‌دیسک آن برای قرار دادن محتوای خود استفاده می‌کند. شاید این مدل هاست‌ ساده به نظر برسد، اما در عمل پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. ما قصد داریم در این مقاله از سوین هاست به مفهوم هاست دانلود و کاربرد آن بپردازیم.

هاست دانلود چیست؟

این مدل هاست برای تمامی وب‌سایت‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و بیشتر مختص وب‌سایت‌هایی است که کاربران تمایل دارند به‌صورت همزمان فایل‌های ویدئویی و صوتی را با سرعت بسیار مناسبی دانلود کنند. اگر شما بخواهید از هاست اصلی خودتان برای آپلود کردن محتوای صوتی و ویدئویی در تعداد بسیار بالا استفاده کنید قطعاً در آینده دچار مشکلاتی نظیر کاهش پهنای باند، سرعت کم وغیره خواهید شد. به همین دلیل استفاده از هاست دانلود برای اینگونه از سایت‌ها بسیار ضروری است.

 

کاربرد هاست دانلود برای مدیران سایت و کاربران چیست؟

هاست دانلود در واقع تنها برای آپلود و دانلود فایل‌ها توسط شما و کاربران وب‌سایت شما انجام می‌شود. شما هنگامی که وارد هاست خود می‌شوید، می‌توانید فایلی را در آنجا آپلود کنید، سپس لینکی برای شما ساخته می‌شود که آن لینک را می‌توانید در قسمت‌های مختلف وب‌سایت خودتان قرار دهید تا کاربران شما بتوانند به سادگی محتوای مدنظر خودشان را دانلود کنند.

 

 

زمانی که کاربران بر روی لینک شما کلیک کرده و محتوای صوتی یا ویدئویی را دانلود کنند، مصرف پهنای باند از هاست دانلود شما کسر خواهد شد و دیگر ارتباطی با پهنای باند هاست اصلی ندارد. از آنجایی که هاست‌های دانلود از فضا و میزان پهنای باند بسیار بالایی برخوردار هستند، کابران شما می‌توانند به‌صورت همزمان فایل‌های خود را با سرعت بسیار بالایی دانلود کنند.

هاست دانلود ایران یا هاست دانلود داخلی چیست؟

شرکت‌های هاستینگی که به‌عنوان نمایندگان فروش خدمات هاستینگ در ایران فعالیت می‌کنند، در واقع امکانات زیرساختی هاست و محل قرار گیری آنها در دیتاسنتر‌های جهانی و داخلی را فراهم می‌کنند. این شرکت‌ها زیرساخت را در کشور مبدا اجاره کرده و به‌عنوان یک نماینده اقدام به فروش هاست دانلود ایران و یا هاست دانلود داخلی می‌کنند. به‌عنوان مثال اگر شما به IP هر هاست توجه کنید خواهید دید که IP ها متعلق به کشور‌هایی همچون فرانسه، کانادا، آلمان و غیره است و شرکت‌های هاستینگ در واقع نماینده فروش این نوع از هاست‌ها هستند.

 

۴ موردی که در خرید هاست باید در نظر بگیرید:

هاست دانلودی که در ایران به‌عنوان هاست دانلود داخلی و یا هاست ایرانی به فروش می‌رسند در ۴ دسته زیر قرار می‌گیرند که در ادامه به شرح هر یک از آنها خواهیم پرداخت:هاست اشتراکی

هاست‌ اشتراکی در واقع هاستی است که فضای سرور آنها میان چندین کاربر تقسیم شده است، این نوع از هاست‌ها به دلیل آن که سرعت، پهنای باند، میزان فضا، RAM و CPU آنها میان چندین کاربر تقسیم می‌شوند دارای قیمت کمتر و مناسب‌تری هستند. از طرفی ممکن است سرعت انتقال داده کند‌تری را تجربه کنید.

هاست VPS یا سرور مجازی

عبارت VPS، مخفف Virtual Private Server به معنی سرور مجازی است. این نوع هاست احتمالاً محبوب‌ترین نوع آن در بین کاربرانی است که قصد ارتقاء هاست خود را دارند. یک وی پی اس همچنان یک محیط اشتراکی است، اما نوع به اشتراک گذاشتن آن متفاوت است. دیگر مزیت هاست VPS این است که آنها دارای تنظیمات زیادی هستند و این مسئله موجب انعطاف‌پذیری بیشتر آنها می‌شود. در سرویس‌های اشتراکی این قابلیت وجود ندارد چرا که در آنها با اعمال تغییر در یکی از هاست‌ها، تغییرات بر روی دیگر هاست‌های همسایه نیز اعمال خواهد شد. این نوع از سرویس‌ها دارای RAM و CPU و پهنای باند مناسب و منحصر به فرد خود هستند و به‌همین دلیل از امنیت بیشتری نیز برخوردارند. میزان دقیق منابع در دسترس هاست در هر ثانیه مشخص است و در صورتی که در آینده با افزایش ترافیک کسب‌و‌کار خود مواجه شوید، می‌توانید به‌سادگی به افزایش منابع خود بپردازید.

 

هاست اختصاصی

در هاست اختصاصی هر سرور متعلق به یک مشتری است. این بدان معنی است که شما تمام منابع سرور را به خودتان اختصاص داده‌اید. سرعت سریع‌تر انتقال و پردازش داده‌ها و uptime بالا باعث می‌شود این نوع میزبانی وب برای کسب‌و‌کارها و کارآفرین‌هایی که می‌خواهند محصولات و خدمات بیشتری ارائه دهند جذاب باشد. با این حال، به یاد داشته باشید که عموماً شما شخصاً مسئولیت پشتیبانی از مسائل مربوط به نگهداری و پشتیبانی سرور را بر عهده دارید.

 

 

هاست اختصاصی برای وبسایت هایی مناسب است که به صورت تخصصی در حال فعالیت در حوزه‌هایی همانند دانلود موزیک، فیلم، محتوای آموزشی و فروش فایل هستند. بدلیل آنکه در این نوع از سرویس‌ها تمام فضای هاست، پهنای باند وغیره مختص شما است، می‌توانید با سرعت و عملکرد بهتری سایت خودتان را مدیریت کنید. البته توجه داشته باشید که هزینه این نوع از هاست‌ها از بقیه بالاتر است.

هاست ابری

در این سرویس وب‌سایت بر روی بیش از یک سرور قرار می‌گیرد. در صورت بروز اشکال در یک سرور سایت بدون هیچ اشکالی قابل دسترسی خواهد بود. میزبانی ابری جدیدترین و بهترین نوع میزبانی وب است. موتور جستجوی گوگل نمونه‌ای از هاست ابری است که می‌توان گفت کاربران کند بودن آن را متوجه نمی‌شوند. در سرویس ابری امنیت و پایداری هاست شما چند برابر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در هر قدم کنار شما هستیم

به توسعه کسب و کار آنلاین خود بیاندیشید، دلسوزانه از آن محافظت خواهیم کرد 

021-91301614

7 روز هفته 24 ساعته پاسخگوی شما هستیم

نماد های سوین

تمامی حقوق این وب سایت برای سوین هاست محفوظ می باشد . فعالیت از سال (1393-1401)

طراحی وب سایت توسط تیم طراحی سوین هاست 

خرید هاست

سرورها

لینک های مرتبط

نماد ها

samandehi

تمامی حقوق این وب سایت برای سوین هاست محفوظ می باشد . فعالیت از (1393-1400)

طراحی وب سایت توسط تیم طراحی سوین هاست

واتساپ